Форма музики. 3 клас

Вітаю вас, мої любі учні!

У музиці, як і в розмовній мові, є розділові знаки. Вони поділяють музику на фрази. Саме це складає структуру мелодії.

Прослухаймо пісню Аркадія Філіпенка «Веселий музикант».


Спробуйте заспівати цю пісеньку разом з виконавицею.
Ось на скрипочці я граю: ті – лі – лі, ті – лі – лі!
На лужку зайці у танці, ті – лі – лі та ті – лі – лі!
Чи помітили ви, що у цій пісні немає приспіву?

А тепер прослухайте ще одну пісню.
Поміркуйте, скільки фраз міститься в першому куплеті української народної пісні «Галя по садочку ходила»
Галя по садочку ходила,
Хусточку біленьку згубила,
Ходить по садочку, блукає,
Хусточку біленьку шукає.

У першому куплеті української народної пісні «Галя по садочку ходила» міститься 4 фрази.

Чи помітили ви, що й в цій пісні немає приспіву?
Вона складається тільки з куплетів. Але ми чітко можемо відстежити, коли куплет завершується.
Відчуття і розуміння розділових знаків у музиці є важливою умовою її осмисленого і виразного виконання. Мелодія складається з певної кількості фраз. Так само музичний твір може складається з кількох частин, залежно від зміни настроїв чи характерів.
 Пісні, які ми прослухали мають ОДНОЧАСТИННУ форму.
Ці пісні побудовані на одному музичному матеріалі й не містять контрастних частин. Їх відносять до одночастинних.
Пісні без приспівів відносять до одночастинних творів.
Одночастинною є українська народна пісня «Гей, там, на горі, Січ іде».
Прослухайте її та переконайтеся в цьому. Пригадайте зміст, мелодію та характер виконання і проспівайте цю пісню із супроводом.

Демонстрація української народної пісні „Гей, там, на горі, Січ іде”


А тепер спробуйте виконати цю пісню караоке.

Караоке. Пісня «Гей, там, на горі, Січ іде»
1. Гей, там, на горі, Січ іде,
Гей, малиновий стяг несе,
Гей, малиновий –
Наше славне товариство,
Гей, марширує, раз, два, три.
2. Гей, попереду кошовий,
Гей, як той орел степовий,
Гей, як той орел -
Наше славне товариство,
Гей, марширує: раз, два, три.
3. Гей, отамане, батьку наш,
Гей, веди, батьку, вперед нас,
Гей, веди, батьку...
Наше славне товариство,
Гей, марширує: раз, два, три.
4. Гей, повій, вітре, зі степів,
Гей, дай нам силу козаків,
Гей, дай нам силу...
Наше славне товариство,
Гей, марширує: раз, два, три



Сьогодні ми продовжимо знайомство з творчістю видатного норвезького композитора Едварда Гріга, автора п’єс «Навесні», «Весільний день у Трольхаугені», «Ранок» та «В печері гірського короля». Пропоную вам прослухати ще один його твір з сюіти "Пер Гюнт"  «Пісню Сольвейг».

Сольвейг – це дівчина, яка багато років, сумуючи, чекає свого коханого. Прослухайте першу частину цього твору і визначте, скільки настроїв головної героїні вона передає.
https://youtu.be/4E0BoQgSPk8
Слухання. Е. Гріг. «Пісня Сольвейг» 
У прослуханому уривкові ми відчули два яскраво виражених настроїв, тому він має вже двочастинну форму.
І проце ми поговоримо на наступному уроці.

Підсумки уроку
Ми з’ясували, що кожний музичний твір має свою будову. Музичні твори, що побудовані на одному музичному матеріалі та не містять контрастних частин, відносять до одночастинних.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Ритм і ритмічні вправи. Для учнів 1-2 класів

Підводні мандри.Урок для 2 класу

Музична симфонічна казка С.Прокоф"єва "Петрик і вовк" ( 3 клас)